Warning: Declaration of TCB_Menu_Walker::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/tanyavan/public_html/wp-content/plugins/thrive-visual-editor/inc/classes/class-tcb-menu-walker.php on line 0
Tips voor zakelijk bloggen - Tanya van Wilgenburgh

Tips voor zakelijk bloggen

ondernemerstips

In mijn eigen zoektocht naar het schrijven van goede zakelijke blogs stuitte ik op verschillende tips.

Bloggen op je website is zinnig om deze steeds weer van verse content te voorzien en daardoor je google ranking positief te beinvloeden.

Je wilt echter ook dat je bezoekers iets nuttigs en relevants lezen, zodat ze vaker terugkeren naar je website, zich abonneren op je blog of gebruik maken van je call to action buttons.

Waar aan te denken wanneer je gaat starten met een zakelijke blog?

Doelgroep en Content

Bepaal voor welke doelgroep de content bedoeld is. Voor Buro25 zijn dat bijvoorbeeld de startende ondernemers die mijns inziens daadwerkelijk iets hebben aan de deze tips uit deze blog. Pas je schrijfstijl desgewenst aan op je doelgroep groep. Let daarbij op jargon.

Onderwerp focus

Houd het bij één specifiek onderwerp om je blog leesbaar en interessant te houden. Leef je in in je doelgroep om tot schrijfonderwerpen te komen.

Verlengde van je bedrijf en website

De schrijfonderwerpen moeten passen bij je bedrijf en de producten en/of diensten die je aanbiedt. Zodra je teveel af gaat wijken raak je je doelgroep kwijt en daarmee potentiele leads.

Duidelijke structuur

Laat in de eerste regel weten waar je blog over gaat. Schrijf in korte alinea’s. Gebruik waar nodig bullet points. Verwijs naar andere blogs of bronnen waar jij je informatie vandaan hebt.

Andere blogs

Schroom niet om van andere blogs te leren. De schrijfstijl, de stellingen, de onderwerpen. Lees ook de reacties op deze blogs om te peilen hoe deze ontvangen worden door het publiek.

Keywords

SEO en het gebruik van key-words helpen je beter ranken in google. Dat is immers ook de hele bedoeling van het zakelijk bloggen. Lees hier meer over Search Engine Optimisation en pas het toe op de teksten die je publiceert.

Call-to-action

Wil je je lezers aanzetten tot actie? Een download of contact opnemen? Voeg een call-to-action button toe aan je blog om de kans op interactie te vergroten.

Beeld

Afbeeldingen of video’s versterken een blog mits ze relevant zijn. Lees hier meer over gebruik van beeld op websites en blogs.

Reactie en feedback

Op deze manier betrek je mensen bij je blog en kun je eventueel leren van feedback voor een volgende keer. Feedback is waardevol, want op deze manier hoor je wat de gedachten en wensen zijn van je doelgroep.

Wil jij meer weten over Buro25 en welke tips wij jou kunnen geven om en goede zakelijke start te maken? Neem hier contact met ons op.